Wymiana rozrządu 1.6 akl

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hawk
    Classic
    • 2011
    • 4

    Wymiana rozrządu 1.6 akl

    Wieś, lepiej serie zostawić.
    Sprzedam komplet kół do Octavii 215/45 R17
  • maciek730
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    Wymiana rozrządu 1.6 akl

    Witam forumowiczów.
    Nadszedł czas na wymianę rozrządu w mojej Skodzie. Chcąc poczytać i zobaczyć jak inni sobie z tym radzili, znalazłem setki tematów: po jakim przebiegu wymienić, gdzie, za ile, i czy trzeba z pompą. Nie znalazłem za to nic o samodzielnej wymianie - widocznie ludzie się boją, nie wiem czego. W każdym bądź razie zacząłem prace, jednocześnie robiąc zdjęcia. W tym temacie opiszę przebieg mojej pracy, może komuś się to przyda.

    Potrzebne będą:
    -nowy rozrząd :!:
    -dobry podnośnik
    -zestaw dobrych narzędzi
    -kobyłka i kawałek gumy/deski
    -farba i pędzel
    -ewentualnie 12-kątna nasadka rozmiar 19, do kręcenia silnikiem


    Na początku rozebrałem wszelkie osłony za kołem z prawej strony i od spodu samochodu.
    Również trzeba było rozebrać wszystkie zbiorniczki i przewody od strony rozrządu.

    Po spuszczeniu płynu chłodniczego wziąłem się za koło pasowe.

    Tutaj odkręciłem 4 śruby ampulowe. Ja wrzuciłem 5 bieg i przy naciśniętym hamulcu dałem radę je odkręcić, inaczej silnik się obracał. 12-kątnej śruby nie trzeba odkręcać. Koło pasowe powinno odpuścić po kilku ciosach młotkiem.
    Za kołem znajdziemy osłonkę, przykręconą 4 śrubami.

    Po odkręceniu tej osłonki zobaczymy taki widok

    Dużo więcej tutaj nie zdziałamy. Należy podnieść samochód najwyżej jak da rade podnośnik, podstawić pod miskę olejową kobyłkę bliżej rozrządu. Pomiędzy miskę i kobyłkę polecam podłożyć deskę/gumę. Następnie opuszczamy samochód powoli, do momentu kiedy silnik spocznie na kobyłce.

    Teraz należy odkręcić silnik od podłużnicy.

    Po odkręceniu tych dwóch śrub odkręciłem pozostałą część łapy przykręconą do podłużnicy (czerwony)

    Następnie odkręciłem mocowanie z silnika (żółty), co zajęło trochę czasu, i ze względu na dostępność śrub wachlowałem samochodem do góry i do dołu po kilka razy.

    I zdemontowane mocowanie silnika:

    Mimo tego środkowa osłona rozrządu się nie poddawała, więc odkręciłem napinacz paska klinowego

    W tym momencie oznaczyłem położenie kół zębatych w stosunku do bloku silnika białą farbą i poczekałem aż oznaczenia wyschnął.


    Następnie można zdjąć pasek rozrządu i zdemontować napinacz oraz pompę wody przykręconą ampulami, uprzednio zdejmując kolejną osłonkę. Za pompą wody zapewne znajduje się woda, więc może zalać komuś buty, zalecam ostrożność.

    Po przykręceniu nowej pompy nałożyłem nowy pasek. Zaczepiłem go na dolnym kole zębatym, zawinąłem na pompie i mocno naciągając założyłem na koło przy głowicy. Dopiero po tym zabiegu nawinąłem na jeszcze nie przykręcony napinacz, i dopiero siłując się z napinaczem aby wskoczył na przeznaczoną mu śrubę naciągam pasek. Jeżeli po tym białe znaczniki są na swoim miejscu, to wszystko przykręcamy.
    Tutaj zrobiłem użytek z 12-kątnej nasadki i ręcznie zakręciłem silnikiem kilka razy aby sprawdzić czy nie ma kolizji zaworu z tłokiem. Jeśli nie ma żadnego konkretnego oporu to się cieszymy, i wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Po poskładaniu wszystkich gratów krótka modlitwa i zakręcenie rozrusznikiem.
    Dziękuję za uwagę.

    Komentarz

    • mariush19
      Rider
      • 2009
      • 634
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez maciek730
      i dopiero siłując się z napinaczem aby wskoczył na przeznaczoną mu śrubę naciągam pasek
      Warto dodać rzecz w tym momencie najważniejszą iż rolka napinająca ma wskazówkę siły naciągu.

      Komentarz

      • maciek730
        Classic
        • 2010
        • 17

        #4
        Słuszna uwaga, jednak pasek napiąłem po przykręceniu napinacza. Niestety przy montażu się zapomniałem i nie zrobiłem zdjęć, ale mając w ręku stary napinacz można się domyślić zasadę jego działania.

        Komentarz

        • kubeki
          Drive
          • 2009
          • 40

          #5
          Warto dodać rzecz w tym momencie najważniejszą iż rolka napinająca ma wskazówkę siły naciągu.
          Mógłby ktoś w prosty sposób napisać o co chodzi z ta wskazówką siły naciągu?

          Komentarz

          • mariush19
            Rider
            • 2009
            • 634
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            są dwa otworki gdzie można użyć klucza od szlifierki kątowej, i strzałka w którą stronę napiąć. Napiąć do momentu aż wskazówka będzie w tym nacięciu które jest nad rolką. I wtedy dokręcić śrubę mocującą. Zrobić pełny obrót i sprawdzić w tym samym miejscu jak jest wskazówka. POdczas obracania wskazówka się przekręca bo różne naprężenia są na pasku i kole pasowym od wałka rozrzadu

            Komentarz

            • maciek730
              Classic
              • 2010
              • 17

              #7
              Dokładnie tak jak opisano w poście powyżej. Można wspomóc treść obrazkiem (nie pamiętam tylko czy to tymi otworami się unieruchamiało napinacz)
              Załączone pliki

              Komentarz

              • mariush19
                Rider
                • 2009
                • 634
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Tymi otworkami się napina. Pasuje tam klucz od kątówki

                Komentarz

                • kubeki
                  Drive
                  • 2009
                  • 40

                  #9
                  dzięki za odpowiedź
                  A podpowie ktoś, jakie numery mają śruby, które należy kupić nowe?

                  [ Dodano: Wto 01 Lip, 14 17:21 ]
                  nie chce zakładać nowego tematu bo ich wiele. Ile obecnie kosztuje robocizna wymiany rozrządu w silniku 1,6 8 zaworów (bez części)-pasek+napinacz+pompa wody

                  Komentarz

                  Pracuję...